[searchandfilter id="149"]

Acquistie met behulp van webinars: Praat jij graag en met liefde en passie over je vak?

Heb jij een hekel aan acquisitie? Maar praat je wel graag en met liefde en passie over je vak?

Dan werkt een webinar voor jou: meer leads, meer klanten.

‘Ik heb het gevoel dat ik je persoonlijk ken!’

‘Het is net of we al samen om de tafel hebben gezeten!’

De kern van contentmarketing is dat je je doelgroep informatie geeft waarnaar ze op zoek zijn. Maar waarom werkt dat nou extra goed in een webinar? Drie redenen waarom een webinar jou ondersteunt bij je marketing en sales.

  • Je hoeft geen salestijger te zijn! Juist de vakmensen die met liefde en passie over hun vak praten zonder het verkooppraatje inspireren de deelnemers.
  • Deelnemers ervaren het contact met jou in een webinar als heel persoonlijk. Hoe meer je hier op inspeelt met interactieve elementen, hoe effectiever!
  • Je bereikt gemakkelijk een grote groep. Als mensen deelnemen hebben ze jou op de één of andere manier gevonden en steken tijd en energie in hun deelname. Ze zijn al betrokken!

Praten met liefde en passie over je vak

Je bent er goed in en je houdt van je vak. Volgens anderen krijg je een bepaalde glans in je ogen wanneer je op dreef raakt. Je enthousiasme druipt er vanaf en je neemt je toehoorders mee in jouw verhaal. Je weet dat je anderen kunt boeien.

En dat is precies de belangrijkste succesfactor van webinars. Je toont passie, durf en enthousiasme voor wat je dagelijks doet door jezelf te laten zien in een webinar. Je ‘besmet’ de deelnemers als het ware.

Daniel Kahnemann leerde ons al zo’n 10 jaar geleden dat mensen zelden een écht rationele aankoopbeslissing nemen. Vaak beslissen mensen op onderbuikgevoel. Mensen  vergelijken veel mogelijkheden, zeker op internet. Wanneer potentiéle kopers geraakt worden door jouw enthousiasme werk je aan vertrouwen en gunfactor.

Het belangrijkste ingrediënt voor een goed webinar ben je zelf, met jouw verhaal.  Niet met je commerciële presentatie maar dát onderwerp, thema of product dat die glans in je ogen brengt!

En nog een vleugje techniek

En dan is er nog een vleugje techniek nodig. Je hebt goede software nodig en een script waarbij je vooraf goed nadenkt over de interactiviteit. De interactiviteit maakt je webinar een persoonlijke beleving voor de deelnemers. Aan het eind van je verhaal wil je misschien dat de mensen naar jouw website gaan, zich inschrijven of direct iets bestellen. Die Call To Action is belangrijk, je werkt toe naar dat ‘momentum’.

Beankick kan je helpen bij dat vleugje techniek!


Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op!

NIEUWSBRIEF

We hebben regelmatig voordelige aanbiedingen. Schrijf je in en ontvang de aanbiedingen automatisch.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

CONTACT

Bezoekadres:
Beankick
Botnische Golf 9A
3446 CN Woerden

T +31 (0)348 712431
M +31 (0)6 38 538 917
E info@beankick.nl

KvK: 63847876
Nassaukade 45
3441 AC Woerden